Consumentenbond prijst informatievoorziening Hypotheekshop
De Consumentenbond prijst de informatievoorziening van De Hypotheekshop in Nieuwegein en Paffen Verzekeringen in Landgraaf, ze hebben volgens de Consumentenbond het beste dienstverleningsdocument in Nederland.
Altijd ruimte voor verbetering; provisie per hypotheek niet in procenten maar harde euro's
In totaal heeft de Consumentenbond 50 dienstverleningsdocumenten beoordeeld, dit is de informatie welke een consument krijgt over een mogelijke nieuwe hypotheek of verzekering, zo meldt AssurantieMagazine.
Met de beoordeling van deze documenten hoopt de Consumentenbond verdere transparantie te bevorderen en dat de consument inzichtelijk krijgt welke service ze mogen verwachten van een financieel adviseur. De DVD's van De Hypotheker en van Paffen Verzekeringen scoorden het beste op de beoordelingscriteria zoals begrijpelijkheid, reikwijdte dienstverlening en bandbreedte beloning.
Een kritische noot had de Consumentenbond echter nog wel, zo is de provisie per hypotheek of verzekering aangeduid in procenten, het kon duidelijker als dat percentage in euro's werd doorgerekend.
Het dienstverleningsdocument gebruikt door De Hypotheker in Nieuwegein is overigens hetzelfde als aan alle filialen van De Hypotheker is verstrekt.
Gepubliceerd op 23 december 2009 om 14:55 uur door de redactie.