Nieuw platform voor hypotheekadviseurs
Hypotheekadviseurs kunnen vanaf nu terecht op de website informeert.nl voor hulp bij het benaderen van hun bestaande klanten. Het platform is een initiatief van Wegwijs in samenwerking met de Nationale Hypotheekbond.
Hypotheekbond en Wegwijs helpen hypotheekadviseurs met informeren van hun klanten
Om hypotheekadviseurs te helpen bij het benaderen van hun bestaande klanten is het platform informeert.nl in het leven geroepen. Een initiatief van Wegwijs en de Nationale Hypotheekbond. Hypotheekadviseurs kunnen zich op dit platform aanmelden voor periodieke informatiebrieven, die aan hun klanten worden gestuurd. Zo kan de adviseur zijn klanten regelmatig informeren en adviseren over de gevolgen van bezuinigingen, en de actuele situatie op de hypotheekmarkt.
Eerder bleek dat 65 procent van de financieel adviseurs hun klanten niet op de hoogte heeft gehouden van nieuws uit de markt. Terwijl veel hypotheekregels wijzigden, werden huizenbezitters nauwelijks benaderd door hun adviseur. Eenderde gaf aan zelfs nog nooit een bericht gekregen te hebben van zijn financieel adviseur. Volgens Hypotheekbond-directeur Jeroen Oversteegen komen adviseurs er niet aan toe om gedurende het jaar vragen van klanten te beantwoorden of een update-gesprek te houden. “Hiervoor hebben we informeert.nl bedacht.”
Wegwijs en de Nationale Hypotheekbond hebben nu de handen ineen geslagen en komen met een oplossing voor hypotheekadviseurs. Erg eenvoudig want een communicatiespecialist van Wegwijs schrijft een nieuwsgerichte actiebrief. Deze brief praat de klant volledig bij over zijn persoonlijke financiën en de recente ontwikkelingen op de hypotheekmarkt. Daarnaast is de brief voorzien van een eigen huisstijl en contactgegevens van de betreffende hypotheekadviseur. Het platform moet zo financieel adviseurs en hun klanten gemakkelijker met elkaar in contact brengen.
Gepubliceerd op 17 juli 2013 om 11:44 uur door de redactie.